Q & A are disabled in the settings

We hebben de meestgestelde vragen gesorteerd in de onderstaande onderwerpen. Ontdek alle details over hoe wij omgaan met bestellingen, verzending, garantie en retouren.

Als u het gewenste antwoord niet kunt vinden, neem dan gerust contact met ons op! Onze Gear Geeks zijn dagelijks beschikbaar van 09:00 tot 19:00 uur via email of chat.

Kan je niet wachten dan is het mogelijk om jouw bestelling vaak al dezelfde dag op te halen. Fietsen dezelfde dag afhalen kan ook maar gooit ons logistieke system in de war, in ruil voor een kratje bier rennen we extra hard🍻.

Vragen over producten

Verzenden

Bestellingen

Wij accepteren alle doorgaande betaalmethodes zoals iDEAL, Creditcard, bankoverschrijving en PayPal. Maar je kan ook gespreid betalen met Klarna, IN3 en Spraypay.

Lease

Elektrische fietsen kan je ook bij ons leasen tegen een vast laag maandbedrag. Dit doen wij voor zowel zakelijk-als privelease.

Zakelijke aankopen

Tijdens bestellen geef je jouw bedrijfsnaam op, deze wordt dan vermeld op de factuur. Wil je grotere aantallen kopen, neem dan contact met ons op.

Bijna alle bestellingen worden binnen 24 uur na plaatsen van de order verwerkt en verzonden. Elektrische fietsen worden 5 dagen na bestellen geleverd omdat deze gemonteerd en gecontroleerd moeten worden. 

Lees alles over verzending bij Fatdaddy

Dat kan zeker en is nog gratis ook! Selecteer gewoon “Ophalen in de Fatdaddy-winkel” bij het afrekenen en kies de geschiktste winkellocatie. Je ontvangt een e-mail zodra je bestelling klaar is om op te halen – vergeet niet om je ID mee te nemen, zodat we weten dat jij het bent.

Wij hebben ons eigen reparatiecentrum in Amsterdam. Hier repareren wij niet alleen producten die bij ons zijn gekocht maar ook bij andere verkopers zijn gekocht. Reparaties moeten altijd via onze website worden aangemeld.

Fatdaddy

Na het verwijderen van je account zullen we je accountgegevens ook verwijderen. We hebben ons wel te houden aan enkele bewaarplichten, denk aan gegevens van bestellingen en administratie die daaraan gerelateerd is. Wij volgen hierin de voorgeschreven termijn vanuit de Belastingdienst of autoriteiten en zullen na deze termijn de betreffende stukken vernietigen.

Jouw privacy is zeer belangrijk voor ons. Zo zullen we jouw gegevens enkel gebruiken voor de verwerking van je bestelling en nooit aan derden verstrekken. De enige uitzondering zou zijn als er door de autoriteiten met een vordering gegevens worden opgevraagd. Dit is tot op heden nog nooit voorgekomen gelukkig. Zelfs je factuur wordt om privacy redenen niet fysiek opgestuurd, maar deze verstrekken wij digitaal via jouw (beveiligde) account.

Omdat we per telefoon niet kunnen vaststellen dat jij het echt bent zullen wij los van de status van de bestelling nooit wijzigingen doorvoeren aan je bestelling. Wil je het leveradres aanpassen of je bestelling annuleren dan kan je dit alleen doen door een email te sturen met hetzelfde adres waarmee je de bestelling hebt geplaatst.

Fatdaddy B.V.
Vijzelgracht 7
1017HM, Amsterdam

Alle betalingen van geplaatste bestellingen verlopen via Mollie. Gegevens gerelateerd aan de bestelling zul je in de bevestiging terugvinden.

Wij bieden verschillende aflever- en/of afhaalmogelijkheden, waar verschillende voorwaarden aan vastzitten. Om dit zo duidelijk mogelijk te maken hebben wij alle vragen onderverdeeld.

Afleverdatum en/of bezorgdatum
Wij proberen uw bestelling af te leveren op de dag die op de website staat. Toch kan het soms voorkomen dat je bestelling niet op tijd wordt geleverd. Neem altijd eerst contact op met de vervoerder om te traceren waar je bestelling is.

Kleine pakketjes (brievenbus pakketjes)
Accessoires en producten die door de brievenbus passen worden verzonden met POSTNL brievenbus pakketje. Doorgaans worden deze afgegeven zonder dat je thuis hoeft te zijn.

Middel/groot
Pakketten die niet door de brievenbus passen worden verzonden met reguliere pakketdiensten zoals POSTNL, DHL of UPS. Je krijgt een track&trace opgestuurd waarmee je precies kunt zien wanneer jouw bestelling wordt geleverd.

Grote pakketten
Grote pakketten worden alleen op afspraak geleverd en de verzendtijd duurt langer dan normaal. Wij nemen telefonisch contact op voor een leverdatum. Dit zijn doorgaans pakketten die niet alleen kunnen worden getild, fietsen of groter zijn dan 1,2 meter.

Fatdaddy is de grootste winkel voor elektrische mobiliteit in Europa.

Het idee voor ons bedrijf begon eind 2017 toen we, een groep vrienden, aan een Do It Yourself skateboard project begonnen.

Hoewel wij een kleine onderneming zijn, hebben onze jarenlange ervaring en enthousiasme voor techniek en de tech-industrie ons in staat gesteld uiterst efficiënt te werken. Om zo de kosten voor onze klanten laag te houden en de service hoog.

Onze winkels zijn gevestigd in Nederland, Denemarken en Kroatië. Bekijk alle adresgegevens op onze winkelpagina.

Ja dat kan! Wil je iets proberen voordat je het koopt om er een beter gevoel voor te krijgen? Boek een proefrit in een van onze winkels door naar de productpagina te gaan en op ‘Een proefrit boeken’ te klikken en het formulier in te vullen.

Reparaties

De meeste voertuigen en producten die Fatdaddy verkoopt zijn uitgerust met 18650 Li-ion batterijen. Deze batterijen zijn de beste die je op dit moment kan krijgen en al onze leveranciers gebruiken de best mogelijke cellen.

Maar waarom verliest mijn batterij capaciteit na verloop van tijd?

Het antwoord is vrij eenvoudig, dit is een natuurlijke degeneratie van de cel zelf. Elke keer dat je de batterij oplaadt, raakt de cel een beetje beschadigd en na een langere periode (of veel oplaad cycli) zal de batterij capaciteit verliezen.

Er zijn ook een heleboel andere factoren die van invloed zijn op het aantal kilometers dat je uit een accu kunt halen. Bijvoorbeeld de weg waarop u rijdt, het weer (wind) of zelfs je gewicht kunnen de actieradius van je voertuig sterk verminderen. Dit is ook de reden waarom het soms moeilijk is om een bepaalde actieradius te beloven en waarom wij altijd een ruwe schatting adverteren.

Als je het gevoel hebt dat jouw batterij niet naar behoren werkt, kun je altijd contact opnemen met ons servicecentrum en het door ons laten nakijken. Vergeet niet dat als je batterij niet werkt zoals het hoort, je de batterij nooit mag opladen, gebruiken of openen.

Als de reparatie zich binnen de garantieperiode bevindt, het artikel bij ons is aangekocht en het defect valt binnen de garantievoorwaarden, dan wordt de reparatie kosteloos uitgevoerd.

Als de garantieperiode is verlopen of het defect valt buiten de garantievoorwaarden, dan sturen wij u na het onderzoek een prijsopgave toe. Op dat moment kunt u ervoor kiezen om de kosten voor de reparatie te voldoen, kosteloos afstand te nemen van uw toestel of uw toestel ongerepareerd retour te ontvangen.

Heb je jouw product bij Fatdaddy gekocht? Je de standaard fabrieksgarantie. Heb je het product niet bij Fatdaddy gekocht? Dan kan het zijn dat je fabrieks- of aankoop garantie vervalt. De meeste reparaties krijgen van ons ook nog een 12 maanden garantie.

We helpen je graag met het ontdekken van het defect. We zullen je product uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met je voordat we starten aan de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we €49.

In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van je elektrische fiets of elektrische step te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat natuurlijk eerst met je.

Garantie

Om te beginnen moet je dit direct melden in de ANWB-app of via het nummer 088-2993000. De alarmcentrale zal direct bikehunters op pad sturen om jouw fiets te zoeken. De meeste fietsen worden binnen 48-uur teruggevonden. Vinden ze je fiets niet terug moet je een paar simpele stappen doorlopen.

Het aanvragen van lease voor je elektrische fiets is super simpel en begint met het formulier op onze lease-pagina in te vullen. Wij gaan vervolgens opzoek naar de voordeligste leasepartner die past bij jouw wensen.

Privelease:
Voor privelease hebben wij natuurlijk je NAW gegevens zoals naam en email adres nodig. Daarnaast moeten wij weten welke elektrische fiets je graag wilt leasen.

Zakelijke lease:
Voor zakelijke lease hebben wij natuurlijk de NAW gegevens van de aanvrager nodig + je bedrijsnaam (en kvknummer). Daarnaast moeten wij natuurlijk weten welke fiets je graag wilt hebben.

Zowel voor zakelijk als privatelease zullen wij direct op zoek gaan naar de voordeligste leasepartner die het beste past bij jouw aanvraag.

Ja, zowel bedrijven als particulieren kunnen via Fatdaddy een (elektrische) fiets leasen. Wij gaan vervolgens opzoek naar de beste leasemaatschappij voor jouw wensen. Dit duurt enkele dagen en in theorie krijgt iedereen de mogelijkheid om een lease aan te vragen.

De LED verlichting in de Bird Bike is direct in het frame verwerkt waardoor deze niet gestolen kan worden. Je kan de verlichting op het stuur inschakelen.

De Bird Bike heeft een bafang achterwiel motor van 250W, hiermee krijg je ondersteuning tot 25km/h. Deze is sterk genoeg om met wind tegen en heuvels te berijden.

De Bird bike heeft een uitneembare batterij van 346Wh, dit is goed voor 60 tot 100 kilometer actieradius. Een van de grote voordelen van de Bird Bike is de uitneembare batterij waarmee je deze overal kunt opladen zonder de fiets mee te hoeven nemen.

Je sluit gemakkelijk een tijdens het bestellen van je elektrische vouwfiets een fietsverzekering voor elektrische fietsen af. De Mate 250W elektrische fietsen worden direct afgesloten, Mate fietsen die niet op de openbare weg mogen kunnen wij niet aanmelden bij de verzekering.

Ja, op de Mate fietsen met een 250W elektrische motor mag je in ieder land in Europa (en daarbuiten) op het fietspad of op sommige plekken op de weg rijden. Er is geen rijbewijs, verzekering of minimum leeftijd voor het rijden op een Mate.

De Mate 750W mag je alleen op je eigen terrein of een afgesloten ruimte rijden.

Het is geen enkel probleem om op een Mate Bike te rijden wanneer je een kort of lang postuur hebt. Het zadel is verstelbaar en het stuur ligt bij iedere lengte goed in de hand.

De Mate fietsen gaan tot wel 120 kilometer ver, gemiddeld rijden wij 80 kilometer op een volle batterij. Je daadwerkelijke actieradius hang af van een heleboel factoren; zo speelt temperatuur, gewicht van de rijder en wegdek een grote rol.

De Mate 250W gaat 25 kilometer per uur en is daarom ook toegestaan op de openbare weg. De Mate 750W is speciaal gemaakt voor de waaghalzen die wat sneller willen, sneller dan 32km/h om exact te zijn – de Mate 750 is daarom niet toegestaan op de openbare weg.

Je kan prima met twee personen op de Knaap fiets rijden. Door het verlengde en verhoogde zadel zit perfect voor twee rijders. De ingebouwde en uitklapbare voetsteunen maken rijden met twee personen wel heel comfortabel.

Je mag alle Knaap modellen berijden in ieder EU land zonder rijbewijs, verzekering of leeftijdsgrens. Daarnaast heb je geen helm nodig. Je moet natuurlijk wel op het fietspad rijden.

Je VSETT 9, 10+ en 11+ elektrische step wordt geleverd met 3 NFC tags waar je de elektrische step mee kunt vergrendelen en ontgrendelen.

Deze 3 unieke NFC chips werken alleen op jouw step en kunnen niet worden gebruikt op andere modellen.

De meeste voertuigen en producten die Fatdaddy verkoopt zijn uitgerust met 18650 Li-ion batterijen. Deze batterijen zijn de beste die je op dit moment kan krijgen en al onze leveranciers gebruiken de best mogelijke cellen.

Maar waarom verliest mijn batterij capaciteit na verloop van tijd?

Het antwoord is vrij eenvoudig, dit is een natuurlijke degeneratie van de cel zelf. Elke keer dat je de batterij oplaadt, raakt de cel een beetje beschadigd en na een langere periode (of veel oplaad cycli) zal de batterij capaciteit verliezen.

Er zijn ook een heleboel andere factoren die van invloed zijn op het aantal kilometers dat je uit een accu kunt halen. Bijvoorbeeld de weg waarop u rijdt, het weer (wind) of zelfs je gewicht kunnen de actieradius van je voertuig sterk verminderen. Dit is ook de reden waarom het soms moeilijk is om een bepaalde actieradius te beloven en waarom wij altijd een ruwe schatting adverteren.

Als je het gevoel hebt dat jouw batterij niet naar behoren werkt, kun je altijd contact opnemen met ons servicecentrum en het door ons laten nakijken. Vergeet niet dat als je batterij niet werkt zoals het hoort, je de batterij nooit mag opladen, gebruiken of openen.

Wij accepteren alle doorgaande betaalmethodes zoals iDEAL, Creditcard, bankoverschrijving en PayPal. Maar je kan ook gespreid betalen met Klarna, IN3 en Spraypay.

Lease

Elektrische fietsen kan je ook bij ons leasen tegen een vast laag maandbedrag. Dit doen wij voor zowel zakelijk-als privelease.

Zakelijke aankopen

Tijdens bestellen geef je jouw bedrijfsnaam op, deze wordt dan vermeld op de factuur. Wil je grotere aantallen kopen, neem dan contact met ons op.

Een Fietsverzekering is een slimme fietsverzekering met track&trace-systeem. Hiermee vinden wij jouw fiets na diefstal zo snel mogelijk terug. De Blijven Fietsen Fietsverzekering bestaat uit de volgende dekkingen:

  • Diefstal inclusief track&trace: wordt de fiets binnen 48 uur niet teruggevonden, dan krijg je van ons een nieuwe fiets voor het aankoopbedrag terug.
  • Beschadiging
  • Ongevallen
  • Verhaalrechtsbijstand
  • 24/7 hulp van de Alarmcentrale.
  • Hulp ter plekke, dus snel weer op weg.
  • Pech niet direct op te lossen? Wij brengen je naar je bestemming of fietsenmaker.
  • In heel Nederland en België pechhulp, ook voor je deur.
  • Voor elke type fiets passende service.

Genoeg reden om voor een tientje per maand je (elektrische fiets) fietsverzekering af te sluiten via

Welk soort ver​ze​ke​ring is dit?
Deze verzekering vergoedt schade aan jouw fiets bij beschadigingen en diefstal.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade aan je fiets verzekerd is als de verzekering bij een rijwielhandelaar is afgesloten.

Diefstal of total loss

Je ontvangt in de eerste 5 jaar van de verzekering een fiets, e-bike, racefiets of ATB in natura van dezelfde waarde als op het moment van de ingangsdatum van de

verzekering. De rijwielhandelaar waar de verzekering is afgesloten levert de fiets, e-bike, racefiets of
ATB. Vanaf het 6e jaar ontvangt u 50% van het verzekerd bedrag.

Extra informatie

Had je een nieuwe fiets en e-bike verzekerd dan wordt bij levering van hetzelfde merk en type een prijsstijging vergoed tot maximaal 4% in het 1e jaar, 7% in het 2e jaar en 10% in het 3e jaar tot en met het 5e jaar. Deze prijsstijging geldt niet voor een racefiets en ATB.

Pechhulp

Pechhulp is onderdeel van je fietspas. Je krijgt pechhulp bij pech onderweg. Met een (nood)reparatie ben je snel weer op weg. En is reparatie onderweg niet mogelijk, dan word je samen met jouw fiets naar een tweewielerspecialist of naar huis gebracht. De materiaalkosten van (nood)reparaties ter plekke zijn voor je eigen rekening.

Extra informatie

Je krijgt pechhulp als in Nederland pech onderweg ontstaat door normaal gebruik van je fiets. En je pech hebt vanaf 3 kilometer van jouw (tijdelijke)woonadres of vakantieadres. Je hebt 3 keer per kalenderjaar recht op pechhulp. De voorwaarden van de fietspas staan op ANWB.nl/fietspas.

Schade door diefstal

Schade veroorzaakt door diefstal is verzekerd. Hieronder valt ook schade aan de fiets ontstaan bij een poging tot diefstal en schade ontstaan tijdens de periode van diefstal.

Waar ben ik ge​dekt? 

De hele wereld

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in jouw situatie zo snel mogelijk door. Bij diefstal moet je ons de originele fietssleutels toezenden. Hiervan moet 1 sleutel gebruikssporen vertonen.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of jouw premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per maand en per kwartaal betaal je een toeslag van 5%. En bij betaling per half jaar betaal je een toeslag van 3%. Bij betaling per maand, kwartaal en half jaar wordt de premie automatisch geïncasseerd.

Wanneer begint en eindigt de dekking?
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn con​tract op?

Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen.

Versie 1, 17-10-2018, Bekijk online: verzekeringskaarten.nl/anwb/anwb-blijven-fietsen-verzekering-rijwielhandelaar © Verbond van verzekeraars, www.vanatotzekerheid.nl

Schade aan je fiets
Alle schade aan je fiets is verzekerd door een

aanrijding of een val.

Verhaalsrechtsbijstand

Verzekerd is het verhalen van schade die je hebt geleden door een verkeersongeval waarbij je met de fiets betrokken bent geweest. Verhaalsrechtsbijstand is alleen geldig in (geografisch) Europa, in Rusland tot en met de Oeral en in Turkije tot de Bosporus.

Ongevallen

Je ontvangt een uitkering wanneer je ten gevolge van een ongeval met de fiets:
1. overlijdt. Uitkering € 5.000,-.
2. geheel of gedeeltelijk invalide blijft. Uitkering maximaal € 10.000,-.

Deze dekking geldt ook tijdens het onderweg verrichten van noodreparaties aan de fiets.

Extra informatie

De dekking Ongevallen is verzekerd over de gehele wereld.

Wat is niet verzekerd?

Schade die je met jouw fiets aan anderen veroorzaakt is niet verzekerd. Hiervoor heb je een andere verzekering nodig: de aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP). Daarnaast is niet verzekerd schade die is ontstaan met jouw toestemming, door opzet, door slijtage, onvoldoende onderhoud, tijdens gebruik voor verhuur.

Extra informatie

Ook is niet verzekerd schade aan banden, bel, jasbeschermers, kabels, snelbinders en schade door krassen, de fiets zakelijk wordt gebruikt, bij diefstal als de fiets niet op slot stond.

Zijn er dekkingsbeperkingen? Fietsslot met het ART-keurmerk

Wij vergoeden alleen schade als je een fietsslot met het ART-keurmerk gebruikt.

Extra informatie

Een slot met een ART-keurmerk heeft altijd een opdruk met het ART-logo, het aantal sterren voor de categorie en een goedkeurnummer van vier cijfers.

Eigen risico

Eigen risico: Bij diefstal: racefiets en ATB: 10% van het verzekerd bedrag en bij een fiets € 0,-. Bij totaal verlies: racefiets en ATB: 20% van het verzekerd bedrag en bij een fiets € 0,-. Bij beschadiging: racefiets en ATB: € 50,- en bij een fiets € 25,-.

Ja, de accu is meeverzekerd mits deze is opgenomen in het verzekerd bedrag. Dit is het totale bedrag waarvoor je de verzekering hebt afgesloten. Als je de fiets via Fatdaddy hebt gekocht dan regelen wij dit voor je.

Als je jouw fietsverzekering via ons afsluit betaal je €0,- eigen risico bij diefstal van je e-bike of gewone stadsfiets. Voor mountainbikes en racefietsen geldt een eigen risico van 10% van het verzekerd bedrag bij diefstal.

Bijna alle fietssoorten hebben €25,- eigen risico bij schade. Alleen bij mountainbikes en racefietsen betaal je €50,- eigen risico.

Bij een kapotte fiets die niet meer gerepareerd kan worden (total loss) betaal je €0,- eigen risico. Voor mountainbikes en racefietsen geldt een eigen risico van 20% van het verzekerd bedrag.

Jazeker! Wij kunnen de Knaap zadels met 5 of 10 centimeter verhogen. De standaard zithoogte van een Knaap AMS fiets is 81 centimeter.

Knaap bike 5 centimeter verhogen
Knaap bike 10 centimeter verhogen

Dat de Knaap bike een premium elektrische fiets is zie je niet alleen in het uiterlijk maar ook in de technische specificaties.

Zo is het frame gemaakt van Aluminium en een gemaakt voor twee personen. Op het frame zijn uitklapbare voetsteuntjes gemonteerd waarmee je ook comfortabel achterop zit.

De motor levert 250W met een 36V voeding en is hierdoor legaal om in Nederland mee op de openbare weg te rijden. Door de krachtige motor wordt het rijden op de Knaap een fluitje van een fiets je zonder moeite 25 kilometer per uur.

De uitneembare accu levert (net zoals de motor) 36V en heeft een capaciteit van 21Ah welke goed is voor een actieradius tot wel 110 kilometer op een warme dag, dit kan oplopen als je iets meer meefietst.

De fiets is uitgerust met Tektro hydraulische remmen en een Shimano 7-versnellingen derailleur. De heldere LCD display is goed leesbaar op zonnig dagen en geeft licht in het donker. De fiets heeft ingebouwde LED verlichting aan de voor en achterkant.

Fatdaddy verkoopt meerdere sloten, allemaal met een ART waardering van 2-sterren of meer. Waardoor je deze ook mag gebruiken bij een verzekering voor je elektrische fiets. Dieven herkennen een gekeurd slot en zullen dan eerder de fiets van je buurman stelen, dan die van jou.

De huurder tekent voor:

Minimale leeftijd
De minimale leeftijd om de bij Fatdaddy te huren 16 jaar, in alle gevallen zal ons team controleren of de huurder in staat is om het product te gebruiken.

Verkeersregels
Door ondertekening van het contract verklaart de huurder dat hij weet hoe hij het product moet besturen, dat hij niet onder invloed is van alcohol of verdovende middelen en dat hij de nationale verkeersregels respecteert. Tevens neemt hij de verantwoordelijkheid op zich voor het betalen van alle boetes die door de politie worden uitgeschreven als gevolg van verkeersovertredingen of gebruik van het gehuurde object.

Borgsom
De klant laat bij Fatdaddy een borgsom achter die per creditcard of bankoverschrijving betaald kan worden. Nadat het gehuurde artikel correct is ingeleverd, stort Fatdaddy de borg terug op de afgeschreven bank- of creditcard van de huurder. Het proces van teruggave van de borg kan in sommige uitzonderlijke gevallen 3 weken duren en is niet in handen van Fatdaddy. De borgsom is afhankelijk van het gehuurde object.

Annuleren
Na het boeken van je product kan je geen restitutie krijgen over het betaalde bedrag. Je kan de datums tot 48 uur van tevoren kosteloos verplaatsen.

Schade, diefstal of kwijtraken
Schade, diefstal of het kwijtraken van het gehuurde artikel dient betaald te worden volgens de afkoopsom (aankoopbedrag – 10% – betaald bedrag voor huren = afkoopsom). Het aankoopbedrag is te zien in onze webshop.

Ophalen
Afhalen van gehuurd object kan vanaf 0930 en moet uiterlijk dezelfde dag om 1800 worden ingeleverd.

Teruggave
Tenzij anders overeengekomen en gedocumenteerd via mail, gaat de huurder akkoord met het inleveren in de drop&go locaties van Fatdaddy. Overtreding van deze regel leidt tot een boete van 150 euro per dag.
Te laat terugbrengen: vertraging bij het terugbrengen van het gehuurde artikel resulteert in extra huururen. Als het gehuurde artikel in beslag wordt genomen als gevolg van nalatigheid, schuld of overtreding van de plaatselijke verkeersregels door de huurder (inclusief parkeerovertredingen), moet de huurder een boete betalen ter dekking van de administratieve en operationele kosten die worden gemaakt voor het terughalen van artikel, afgezien van de kosten van het incident. Er wordt geen geld terugbetaald als gehuurd artikel wordt teruggebracht vóór de oorspronkelijke inlevertijd en -datum die in het contract staan vermeld.

Verzekering:
De huurder sluit zelf een schade en/of ongevallenverzekering die het gehuurde object dekt. Bij ophalen van het gehuurde object moet de huurder een bewijs van deze verzekering laten zien of bevestigen dat deze verzekering is afgesloten.

Beschadigde of verloren accessoires zijn niet meeverzekerd en vallen onder de verantwoordelijkheid van de huurder. Indien de huurder de batterij moet loskoppelen (in geval van nachtelijke overstay’s) is hij volledig en voor de volledige vervangingsprijs verantwoordelijk voor de batterij. Verhuurder is niet aansprakelijk voor geleden schade welke door toedoen van gehuurd object kunnen worden veroorzaakt.

Staat van gehuurd artikel
De huurder heeft product gecontroleerd en heeft begrepen dat product naar behoren werkt: remmen, banden. Tegelijkertijd bevestigt hij dat hij alle relevante documenten heeft ontvangen die op de huurovereenkomst als bestaande schade zijn aangemerkt.

Waar mag u rijden
De bestuurder mag op elektrische fietsen overal in en rond Amsterdam rijden. Er zijn overal fietspaden in en om Amsterdam. De huurder is niet bevoegd om op de autoroute of snelweg te rijden. Let op de suggestie geldende verkeersregels.

[gravityform id=”8″ title=”false” description=”false”]

Bijna alle bestellingen worden binnen 24 uur na plaatsen van de order verwerkt en verzonden. Elektrische fietsen worden 5 dagen na bestellen geleverd omdat deze gemonteerd en gecontroleerd moeten worden. 

Lees alles over verzending bij Fatdaddy

Als de reparatie zich binnen de garantieperiode bevindt, het artikel bij ons is aangekocht en het defect valt binnen de garantievoorwaarden, dan wordt de reparatie kosteloos uitgevoerd.

Als de garantieperiode is verlopen of het defect valt buiten de garantievoorwaarden, dan sturen wij u na het onderzoek een prijsopgave toe. Op dat moment kunt u ervoor kiezen om de kosten voor de reparatie te voldoen, kosteloos afstand te nemen van uw toestel of uw toestel ongerepareerd retour te ontvangen.

Wanneer de batterij van je elektrische fiets leeg is kan je bij de meeste fietsen gewoon doorrijden, alleen zonder ondersteuning.

Merken als Analog Motion, Klever en Coast Cycles hebben uitneembare batterijen.

Volgens EU wetgeving moet de stroomtoevoer naar de motoren van elektrische fietsen worden afgebroken wanneer de gebruiker de rem(men) indrukt. Dit is een veiligheidspreventie zodat de gebruiker niet wordt gelanceerd wanneer deze remt.

Veel fabrikanten maken gebruik van sensoren die de positie van de rem of remkabel meten en bij een wijziging direct de motor uitschakelt. Dit moet ook gebeuren als je ook nog blijft fietsen en remmen tegelijkertijd.

Leuk dat je een WATT fiets hebt gekocht. Fatdaddy is niet alleen verkoper maar ook reparateur voor WATT elektrische fietsen in Nederland. Onze winkel in Amsterdam is uitgerust met een complete werkplaats om jouw elektrische fiets direct een onderhoudsbeurt te kunnen geven.

Wij repareren en verkopen momenteel de WATT Male, WATT Female en WATT Fixie.

Heb je jouw product bij Fatdaddy gekocht? Je de standaard fabrieksgarantie. Heb je het product niet bij Fatdaddy gekocht? Dan kan het zijn dat je fabrieks- of aankoop garantie vervalt. De meeste reparaties krijgen van ons ook nog een 12 maanden garantie.

We helpen je graag met het ontdekken van het defect. We zullen je product uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met je voordat we starten aan de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we €49.

In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van je elektrische fiets of elektrische step te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat natuurlijk eerst met je.

Na het verwijderen van je account zullen we je accountgegevens ook verwijderen. We hebben ons wel te houden aan enkele bewaarplichten, denk aan gegevens van bestellingen en administratie die daaraan gerelateerd is. Wij volgen hierin de voorgeschreven termijn vanuit de Belastingdienst of autoriteiten en zullen na deze termijn de betreffende stukken vernietigen.

Je bestellingen uit het verleden kun je terugzien door in te loggen op ‘Mijn account’ en vervolgens op ‘Mijn bestellingen’ te klikken. Nu krijg je een overzicht te zien van je eerdere bestellingen. Wanneer je aanvullende details wilt zien over vorige bestellingen, klik je achter de bestelling op ‘Bekijk’.

Jouw privacy is zeer belangrijk voor ons. Zo zullen we jouw gegevens enkel gebruiken voor de verwerking van je bestelling en nooit aan derden verstrekken. De enige uitzondering zou zijn als er door de autoriteiten met een vordering gegevens worden opgevraagd. Dit is tot op heden nog nooit voorgekomen gelukkig. Zelfs je factuur wordt om privacy redenen niet fysiek opgestuurd, maar deze verstrekken wij digitaal via jouw (beveiligde) account.

Omdat we per telefoon niet kunnen vaststellen dat jij het echt bent zullen wij los van de status van de bestelling nooit wijzigingen doorvoeren aan je bestelling. Wil je het leveradres aanpassen of je bestelling annuleren dan kan je dit alleen doen door een email te sturen met hetzelfde adres waarmee je de bestelling hebt geplaatst.

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst krijg je direct een email met daarin de bestelbevestiging en je factuur. De factuur wordt toegevoegd als PDF bestand, in de email staat je bestelling, factuuradres en verzendadres vermeld.

Wegens privacy en om het milieu te sparen sturen wij de factuur niet mee met de bestelling. Je kan deze na de levering van je bestelling downloaden in je account.

Fatdaddy B.V.
Vijzelgracht 7
1017HM, Amsterdam

Alle betalingen van geplaatste bestellingen verlopen via Mollie. Gegevens gerelateerd aan de bestelling zul je in de bevestiging terugvinden.

Wij bieden verschillende aflever- en/of afhaalmogelijkheden, waar verschillende voorwaarden aan vastzitten. Om dit zo duidelijk mogelijk te maken hebben wij alle vragen onderverdeeld.

Afleverdatum en/of bezorgdatum
Wij proberen uw bestelling af te leveren op de dag die op de website staat. Toch kan het soms voorkomen dat je bestelling niet op tijd wordt geleverd. Neem altijd eerst contact op met de vervoerder om te traceren waar je bestelling is.

Kleine pakketjes (brievenbus pakketjes)
Accessoires en producten die door de brievenbus passen worden verzonden met POSTNL brievenbus pakketje. Doorgaans worden deze afgegeven zonder dat je thuis hoeft te zijn.

Middel/groot
Pakketten die niet door de brievenbus passen worden verzonden met reguliere pakketdiensten zoals POSTNL, DHL of UPS. Je krijgt een track&trace opgestuurd waarmee je precies kunt zien wanneer jouw bestelling wordt geleverd.

Grote pakketten
Grote pakketten worden alleen op afspraak geleverd en de verzendtijd duurt langer dan normaal. Wij nemen telefonisch contact op voor een leverdatum. Dit zijn doorgaans pakketten die niet alleen kunnen worden getild, fietsen of groter zijn dan 1,2 meter.

Dat kan zeker en is nog gratis ook! Selecteer gewoon “Ophalen in de Fatdaddy-winkel” bij het afrekenen en kies de geschiktste winkellocatie. Je ontvangt een e-mail zodra je bestelling klaar is om op te halen – vergeet niet om je ID mee te nemen, zodat we weten dat jij het bent.

Fatdaddy is de grootste winkel voor elektrische mobiliteit in Europa.

Het idee voor ons bedrijf begon eind 2017 toen we, een groep vrienden, aan een Do It Yourself skateboard project begonnen.

Hoewel wij een kleine onderneming zijn, hebben onze jarenlange ervaring en enthousiasme voor techniek en de tech-industrie ons in staat gesteld uiterst efficiënt te werken. Om zo de kosten voor onze klanten laag te houden en de service hoog.

Onze winkels zijn gevestigd in Nederland, Denemarken en Kroatië. Bekijk alle adresgegevens op onze winkelpagina.

Ja dat kan! Wil je iets proberen voordat je het koopt om er een beter gevoel voor te krijgen? Boek een proefrit in een van onze winkels door naar de productpagina te gaan en op ‘Een proefrit boeken’ te klikken en het formulier in te vullen.

Het is alleen mogelijk om uw bestelling te wijzigen als deze nog niet verzonden is. Neem zo snel mogelijk contact op met onze Gear Geeks. Hoe eerder u ons op de hoogte kunt stellen van eventuele wijzigingen die u wilt aanbrengen, hoe groter de kans dat we eventuele verzoeken kunnen verwerken.

Onze Gear Geeks zijn dagelijks beschikbaar van 09:00 tot 19:00 uur via email of chat.

Wij hebben ons eigen reparatiecentrum in Amsterdam. Hier repareren wij niet alleen producten die bij ons zijn gekocht maar ook bij andere verkopers zijn gekocht. Reparaties moeten altijd via onze website worden aangemeld.

Als je niet tevreden bent met uw aankoop, zullen we u z goed mogelijk helpen. Helaas kunnen we gebruikte producten niet terugnemen, dus zorg ervoor dat je producten niet uitpakt of gebruikt.

Je hebt 14 kalenderdagen om een ​​artikel te retourneren vanaf de datum waarop je het hebt ontvangen. Om in aanmerking te komen voor retournering, moeten producten ongebruikt zijn en zich in dezelfde staat bevinden als waarin je ze hebt ontvangen. Het product moet zich in de originele ongeopende verpakking bevinden. Er worden kosten in rekening gebracht voor retourneren van producten met elektronica.

19 reacties op “Meest Gestelde Vragen

  1. Customer Service zegt:

    Hoi P, nee dat is niet mogelijk. Je kan er wel voor kiezen om via IN3 te betalen tijdens afrekenen. Hier kan je een ebike bestellen met BKR registratie.

  2. Customer Service zegt:

    Hoi Toon, ja die hebben wij. Neem hiervoor even per email contact op, dan kunnen wij er eentje voor je aanmaken.

  3. Uj zegt:

    Kan je met de e bikes vooral die met de wat breedere banden zoals de super 73 en es master gewoon in een bewaakte fietsenstalling die door heel Amsterdam te vinden zijn parkeren?

  4. Tyler zegt:

    Hoi Elias,

    Wij verwachten de Pint X in December 2021 te ontvangen. Dit is een kleine zending dus op=op. De Onewheel GT laat nog even op zich wachten. Zodra we hier meer over weten zal dit op ons blog worden gedeeld.

  5. Elias zegt:

    Hebben jullie al een datum wanneer de nieuwe onewheels in stock komen bij jullie? GT en PintX? Ik beloof niets, maar twijfel om m’n pint te upgraden! xD Thanks

  6. Tyler zegt:

    Hoi Caroline, je zou op de Knaap Bike AMS twee kinderen mee kunnen nemen. Eentje op je zadel en eentje in de stoeltjes. Of je moet een stoeltje op de voordrager en achterdrager monteren.

  7. Bart zegt:

    Is het ook mogelijk om een begrenzer van een kiq11 pro af te halen ? Zouden jullie dat kunnen ? Of alleen reparaties ?

  8. Tyler zegt:

    Hoi Roos, ja hoor. Met 1.55M kan je prima op de Knaap fietsen. Je hoeft dan geen zadelverhoger te kopen. Het beste kan je een proefrit bij ons boeken om de Knaap bike AMS te proberen.

  9. Issa Beganović zegt:

    Wat is de status van de legaliteit van jullie producten momenteel?

    Ik hoor dat e-rij-producten zijn nog verboden in Nederlands.

  10. Tyler zegt:

    Hoi Damien, de Slick Revolution rugzakken zijn inderdaad niet meer in voorraad. Wij verwachten met een kleine twee maanden een nieuwe levering te mogen ontvangen. Jij krijgt nog gewoon je rugzak geleverd.

  11. Damian Hoogeveen zegt:

    Hallo! ik had een Slick Revolution backpack gekocht, en er staat nu ineens dat ze uit voorraad zijn. nou wou ik dus even vragen wanneer mijn backpack binnen zou kunnen komen. ik weet namelijk niet of ik de laatste gewoon had besteld, of dat ze al uit voorraad waren en dat ik nu eerst moet wachten totdat ze weer op voorraad zijn voordat ie geleverd word

Reacties zijn gesloten.