We hebben de meestgestelde vragen gesorteerd in de onderstaande onderwerpen. Ontdek alle details over hoe wij omgaan met bestellingen, verzending, garantie en retouren.

Als u het gewenste antwoord niet kunt vinden, neem dan gerust contact met ons op! Onze Gear Geeks zijn dagelijks beschikbaar van 09:00 tot 19:00 uur via email of chat.

Kan je niet wachten dan is het mogelijk om jouw bestelling vaak al dezelfde dag op te halen. Fietsen dezelfde dag afhalen kan ook maar gooit ons logistieke system in de war, in ruil voor een kratje bier rennen we extra hard🍻.

Vragen over producten

V & A

Question
Kan ik bij jullie (voor de Mate X) de spatborden en bagagedrager bijbestellen? N.L. Jong gevraag op 5 oktober 2021
Answer
Ja deze staan onder het merk MATE en accessoires Tyler geantwoord op 5 oktober 2021 winkelmanagerwinkelmanager
Upvote (0) Downvote (0)
Loading
Question
Wanneer is de Mate X 750W Subdued Black op voorraad ? Kan hem namelijk niet bestellen of in winkelwagen zetten. Klant gevraag op 6 september 2021
Answer
Wat leuk dat je een Mate X 750W Subdued Black bij ons wilt bestellen. Wij hebben zojuist een nieuwe voorraad batterijen binnengekregen en je kan deze weer bestellen. Wij hebben ook de kosten voor rijklaar thuis of op het werk geleverd verlaagd. Tyler geantwoord op 7 september 2021 winkelmanagerwinkelmanager
Upvote (0) Downvote (0)
Loading
Question
Wat is de zithoogte van de KNAAP bike in CM? Rich San Andreas gevraag op 3 september 2021
Answer
Hoi Rich, wat leuk dat je meer wilt weten over de Knaap Bike AMS. De zithoogte van deze fiets is 81 centimeter. Tyler geantwoord op 6 september 2021 winkelmanagerwinkelmanager
Upvote (0) Downvote (0)
Loading
Question
Hoe lang kan het duren voordat de mate x 250w op te halen is in de winkel of op het bezorgadres aan komt? Jeffrey gevraag op 31 augustus 2021
Answer
Hoi Jeffrey, wat leuk dat je bij ons een Mate X 250W in de kleur Subdued Black wilt kopen. Wij wachten op dit moment op de containers. Deze zullen met enkele weken in ons logistieke centrum aankomen. Je kan je email toevoegen op de productpagina, je krijgt dan een email wanneer de Mate in jouw favoriete kleur weer op voorraad is. Tyler geantwoord op 3 september 2021 winkelmanagerwinkelmanager
Upvote (1) Downvote (0)
Loading
Question
Ik heb interesse in de Dualtron X II Te kopen. Kan ik mijn VEELEY van 4 maanden oud ook inruilen en wat zou ik ongeveer moeten bij betalen? Roberto gevraag op 30 augustus 2021
Answer
Hoi Roberto, Wij kopen geen steps in welke zijn gebruikt. Je zou deze aan kunnen bieden op een van de grotere tweedehands websites. Tyler geantwoord op 31 augustus 2021 winkelmanagerwinkelmanager
Upvote (0) Downvote (0)
Loading

Stel een vraag

Je vraag wordt beantwoord door een winkelvertegenwoordiger of andere klanten.

Bedankt voor je vraag!

Mail

Je vraag is ontvangen en wordt binnenkort beantwoord. Dien dezelfde vraag niet opnieuw in.

Fout

Warning

Er is een fout opgetreden bij het opslaan van je vraag. Meld het aan de sitebeheerder. Extra informatie:

Voeg een antwoord toe

Bedankt voor je antwoord!

Mail

Je antwoord is goed ontvangen en zal spoedig worden gepubliceerd. Voer geen nieuw antwoord in.

Fout

Warning

Er is een fout opgetreden bij het opslaan van je vraag. Meld het aan de sitebeheerder. Extra informatie:

Verzenden

Kleine pakketten worden bezorgd door PostNL. Grote pakketten zoals de Onewheel worden bezorgd door UPS. Gemiddeld duurt het verzenden binnen Nederland niet langer dan een dag.

Afhankelijk van het bezorgadres en het formaat van het pakket kost verzenden tussen de €10 en €65 euro. Vul je gegevens in bij de checkout om de kosten te zien.

Wij verzenden naar elk Europees land en een paar Amerikaanse locaties.

Je kunt de geschatte levertijd voor bestellingen op de afrekenpagina bekijken. Alle accessoires worden binnen 48 uur verzonden.

Wanneer je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je een e-mail met een track en trace code – je kunt dit gebruiken om de reis van je bestelling te volgen. Wij werken samen met internationale verzendpartners om bestellingen veilig en zo snel mogelijk bij u te bezorgen.

Dat kan zeker en is nog gratis ook! Selecteer gewoon “Ophalen in de Fatdaddy-winkel” bij het afrekenen en kies de geschiktste winkellocatie. Je ontvangt een e-mail zodra je bestelling klaar is om op te halen – vergeet niet om je ID mee te nemen, zodat we weten dat jij het bent.

Bestellingen

Aangezien we een in de EU geregistreerd bedrijf zijn, betalen we alle import- en btw-rechten van tevoren voor je. Je hebt dus geen onverwachte kosten los van product- en verzendkosten.

Elektrische skateboards worden kant en klaar verzonden om uit de doos te rijden. eBikes en elektrische steppen hebben kleine assemblages nodig bij aankomst.

Het enige wat je hoeft te doen bij elektrische skateboards is de doos uitpakken en de accessoires monteren. Maak je geen zorgen, je hoeft geen monteur te zijn om het te doen – we leveren alle instructies en hulpmiddelen die je nodig hebt om te rijden.

Onze Gear Geeks zijn dagelijks beschikbaar van 09:00 tot 19:00 uur via email of chat.

Het is alleen mogelijk om uw bestelling te wijzigen als deze nog niet verzonden is. Neem zo snel mogelijk contact op met onze Gear Geeks. Hoe eerder u ons op de hoogte kunt stellen van eventuele wijzigingen die u wilt aanbrengen, hoe groter de kans dat we eventuele verzoeken kunnen verwerken.

Onze Gear Geeks zijn dagelijks beschikbaar van 09:00 tot 19:00 uur via email of chat.

Als je niet tevreden bent met uw aankoop, zullen we u z goed mogelijk helpen. Helaas kunnen we gebruikte producten niet terugnemen, dus zorg ervoor dat je producten niet uitpakt of gebruikt.

Je hebt 14 kalenderdagen om een ​​artikel te retourneren vanaf de datum waarop je het hebt ontvangen. Om in aanmerking te komen voor retournering, moeten producten ongebruikt zijn en zich in dezelfde staat bevinden als waarin je ze hebt ontvangen. Het product moet zich in de originele ongeopende verpakking bevinden. Er worden kosten in rekening gebracht voor retourneren van producten met elektronica.

Fatdaddy

Na het verwijderen van je account zullen we je accountgegevens ook verwijderen. We hebben ons wel te houden aan enkele bewaarplichten, denk aan gegevens van bestellingen en administratie die daaraan gerelateerd is. Wij volgen hierin de voorgeschreven termijn vanuit de Belastingdienst of autoriteiten en zullen na deze termijn de betreffende stukken vernietigen.

Jouw privacy is zeer belangrijk voor ons. Zo zullen we jouw gegevens enkel gebruiken voor de verwerking van je bestelling en nooit aan derden verstrekken. De enige uitzondering zou zijn als er door de autoriteiten met een vordering gegevens worden opgevraagd. Dit is tot op heden nog nooit voorgekomen gelukkig. Zelfs je factuur wordt om privacy redenen niet fysiek opgestuurd, maar deze verstrekken wij digitaal via jouw (beveiligde) account.

Omdat we per telefoon niet kunnen vaststellen dat jij het echt bent zullen wij los van de status van de bestelling nooit wijzigingen doorvoeren aan je bestelling. Wil je het leveradres aanpassen of je bestelling annuleren dan kan je dit alleen doen door een email te sturen met hetzelfde adres waarmee je de bestelling hebt geplaatst.

Fatdaddy B.V.
Vijzelgracht 7
1017HM, Amsterdam

Alle betalingen van geplaatste bestellingen verlopen via Mollie. Gegevens gerelateerd aan de bestelling zul je in de bevestiging terugvinden.

Wij bieden verschillende aflever- en/of afhaalmogelijkheden, waar verschillende voorwaarden aan vastzitten. Om dit zo duidelijk mogelijk te maken hebben wij alle vragen onderverdeeld.

Afleverdatum en/of bezorgdatum
Wij proberen uw bestelling af te leveren op de dag die op de website staat. Toch kan het soms voorkomen dat je bestelling niet op tijd wordt geleverd. Neem altijd eerst contact op met de vervoerder om te traceren waar je bestelling is.

Kleine pakketjes (brievenbus pakketjes)
Accessoires en producten die door de brievenbus passen worden verzonden met POSTNL brievenbus pakketje. Doorgaans worden deze afgegeven zonder dat je thuis hoeft te zijn.

Middel/groot
Pakketten die niet door de brievenbus passen worden verzonden met reguliere pakketdiensten zoals POSTNL, DHL of UPS. Je krijgt een track&trace opgestuurd waarmee je precies kunt zien wanneer jouw bestelling wordt geleverd.

Grote pakketten
Grote pakketten worden alleen op afspraak geleverd en de verzendtijd duurt langer dan normaal. Wij nemen telefonisch contact op voor een leverdatum. Dit zijn doorgaans pakketten die niet alleen kunnen worden getild, fietsen of groter zijn dan 1,2 meter.

Fatdaddy is de grootste winkel voor elektrische mobiliteit in Europa.

Het idee voor ons bedrijf begon eind 2017 toen we, een groep vrienden, aan een Do It Yourself skateboard project begonnen.

Hoewel wij een kleine onderneming zijn, hebben onze jarenlange ervaring en enthousiasme voor techniek en de tech-industrie ons in staat gesteld uiterst efficiënt te werken. Om zo de kosten voor onze klanten laag te houden en de service hoog.

Onze winkels zijn gevestigd in Nederland, Denemarken en Kroatië. Bekijk alle adresgegevens op onze winkelpagina.

Ja dat kan! Wil je iets proberen voordat je het koopt om er een beter gevoel voor te krijgen? Boek een proefrit in een van onze winkels door naar de productpagina te gaan en op ‘Een proefrit boeken’ te klikken en het formulier in te vullen.

Reparaties

De meeste voertuigen en producten die Fatdaddy verkoopt zijn uitgerust met 18650 Li-ion batterijen. Deze batterijen zijn de beste die je op dit moment kan krijgen en al onze leveranciers gebruiken de best mogelijke cellen.

Maar waarom verliest mijn batterij capaciteit na verloop van tijd?

Het antwoord is vrij eenvoudig, dit is een natuurlijke degeneratie van de cel zelf. Elke keer dat je de batterij oplaadt, raakt de cel een beetje beschadigd en na een langere periode (of veel oplaad cycli) zal de batterij capaciteit verliezen.

Er zijn ook een heleboel andere factoren die van invloed zijn op het aantal kilometers dat je uit een accu kunt halen. Bijvoorbeeld de weg waarop u rijdt, het weer (wind) of zelfs je gewicht kunnen de actieradius van je voertuig sterk verminderen. Dit is ook de reden waarom het soms moeilijk is om een bepaalde actieradius te beloven en waarom wij altijd een ruwe schatting adverteren.

Als je het gevoel hebt dat jouw batterij niet naar behoren werkt, kun je altijd contact opnemen met ons servicecentrum en het door ons laten nakijken. Vergeet niet dat als je batterij niet werkt zoals het hoort, je de batterij nooit mag opladen, gebruiken of openen.

  • Als de reparatie zich binnen de garantieperiode bevindt, het artikel bij ons is aangekocht en het defect valt binnen de garantievoorwaarden, dan wordt de reparatie kosteloos uitgevoerd.
  • Als de garantieperiode is verlopen of het defect valt buiten de garantievoorwaarden, dan sturen wij u na het onderzoek een prijsopgave toe. Op dat moment kunt u ervoor kiezen om de kosten voor de reparatie te voldoen, kosteloos afstand te nemen van uw toestel of uw toestel ongerepareerd retour te ontvangen.
  1. Wij ontvangen het defecte artikel.
  2. De monteur gaat de gemelde problemen onderzoeken en proberen te reproduceren.
    Mochten de gemelde problemen niet kunnen worden gereproduceerd, dan nemen wij contact met u op voor aanvullende informatie. Bent u iets vergeten te melden? Laat het ons weten in een reactie op deze e-mail. Wij zullen de informatie dan aan uw case toevoegen.
  3. Zodra de oorzaak van de problemen is vastgesteld, start de reparatie en worden waar nodig defecte onderdelen vervangen.
  4. Uw toestel wordt uitvoerig getest om te controleren of de reparatie correct is uitgevoerd.
  5. Uw toestel wordt degelijk verpakt en aan u geretourneerd.

Heb je jouw product bij Fatdaddy gekocht? Dan behoud je de 1 jaar garantie en 6 maanden op de batterij. Heb je het product niet bij Fatdaddy gekocht? Dan vervalt je fabrieks- of aankoop garantie als je ‘m door ons laat repareren. Je krijgt van ons 12 maanden garantie op de reparatie en eventuele onderdelen die we gebruikt hebben.

We helpen je graag met het ontdekken van het defect. We zullen je product uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met je voordat we starten aan de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we €49.

In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van het toestel te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat eerst met je.

Garantie

Uw garantieperiode is zes maanden geldig vanaf de datum van de oorspronkelijke aankoop van Fatdaddy en is geldig op voorwaarde dat het product alleen wordt gebruikt in overeenstemming met gepubliceerde richtlijnen van Fatdaddy voor het product, inclusief de gebruikershandleidingen en technische specificaties van het product.

De garantie dekt de oorspronkelijke koper van materiaal- en / of fabricagefouten bij normaal gebruik gedurende zes maanden na de factuurdatum.

Garantiedelen worden kosteloos verstrekt en gratis verzonden aan alle oorspronkelijke kopers in de EU. Originele kopers buiten de EU krijgen gratis garantieonderdelen als ze onder de garantie vallen, maar ze moeten verzendkosten betalen.

Deze beperkte garantie dekt geen enkel probleem dat wordt veroorzaakt door omstandigheden, defecten of schade die niet het gevolg is van defecten in materiaal of fabricage. Deze voorwaarden kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, gevaren voor de weg, ongevallen en onjuiste bediening of onderhoud. Raadpleeg uw handleiding voor aanvullende voorbeelden van gebruik dat niet onder de garantie valt.

Lees meer details op onze garantiepagina.

Het Fatdaddy Extended Plan is een extra service die we aanbieden voor elektrische voertuigen. Je verlengt hiermee de garantieperiode en betaald geen arbeidskosten bij reparaties. Daarnaast krijg je tijdens periodiek onderhoud gratis vervangend vervoer.

9 reacties op “Meest Gestelde Vragen

  1. Tyler zegt:

    Hoi Caroline, je zou op de Knaap Bike AMS twee kinderen mee kunnen nemen. Eentje op je zadel en eentje in de stoeltjes. Of je moet een stoeltje op de voordrager en achterdrager monteren.

  2. Bart zegt:

    Is het ook mogelijk om een begrenzer van een kiq11 pro af te halen ? Zouden jullie dat kunnen ? Of alleen reparaties ?

  3. Tyler zegt:

    Hoi Roos, ja hoor. Met 1.55M kan je prima op de Knaap fietsen. Je hoeft dan geen zadelverhoger te kopen. Het beste kan je een proefrit bij ons boeken om de Knaap bike AMS te proberen.

  4. Issa Beganović zegt:

    Wat is de status van de legaliteit van jullie producten momenteel?

    Ik hoor dat e-rij-producten zijn nog verboden in Nederlands.

  5. Tyler zegt:

    Hoi Damien, de Slick Revolution rugzakken zijn inderdaad niet meer in voorraad. Wij verwachten met een kleine twee maanden een nieuwe levering te mogen ontvangen. Jij krijgt nog gewoon je rugzak geleverd.

  6. Damian Hoogeveen zegt:

    Hallo! ik had een Slick Revolution backpack gekocht, en er staat nu ineens dat ze uit voorraad zijn. nou wou ik dus even vragen wanneer mijn backpack binnen zou kunnen komen. ik weet namelijk niet of ik de laatste gewoon had besteld, of dat ze al uit voorraad waren en dat ik nu eerst moet wachten totdat ze weer op voorraad zijn voordat ie geleverd word

Reacties zijn gesloten.