We hebben de meestgestelde vragen gesorteerd in de onderstaande onderwerpen. Ontdek alle details over hoe wij omgaan met bestellingen, verzending, garantie en retouren.

Als u het gewenste antwoord niet kunt vinden, neem dan gerust contact met ons op! Onze Gear Geeks zijn dagelijks beschikbaar van 09:00 tot 19:00 uur via email of chat.

Kan je niet wachten dan is het mogelijk om jouw bestelling vaak al dezelfde dag op te halen. Fietsen dezelfde dag afhalen kan ook maar gooit ons logistieke system in de war, in ruil voor een kratje bier rennen we extra hard🍻.

Vragen over producten

V & A

Question
heb je je rijbewijs nodig voor de super73 - zx moon rock ? Beaudine bertrand gevraag op 5 mei 2022
Answer
Bedankt voor je vraag Beaudine, nee. Voor de Super73 ZX heb je geen rijbewijs nodig. Je hebt trouwens voor geen enkele ebike een rijbewijs nodig, alleen voor speedpedelec's. Tyler geantwoord op 13 mei 2022 winkelmanagerwinkelmanager
Upvote (0) Downvote (0)
Loading
Question
Hello! Did anything change about the PEVs laws or are monowheels still not legal on Dutch public streets? Pierre Falda gevraag op 24 april 2022
Answer
Unicycles like the Inmotion V11 are not road legal in The Netherlands, they are however allowed on your own private road. Tyler geantwoord op 26 april 2022 winkelmanagerwinkelmanager
Upvote (0) Downvote (0)
Loading
Question
Is de fiets geschikt om door regen mee te fietsen? Zie niks staan over een waterdichtheids rating, en het spatbors voor houdt dat wel goed water tegen? Waar word de tracker geplaatst op de fiets? Moeten er hiervoor gaten geboord worden en kunnen we deze indien nodig zelf ook weer verwijderen? Nathan gevraag op 23 april 2022
Answer
Hallo Nathan, leuk dat je interesse hebt in een Super73-ZX in de kleur Storm Grey. Je kan met de fiets gewoon door de regen rijden, het elektrische systeem wordt bij normaal gebruik niet nat. De tracker voor onze Super73-Verzekering wordt midden in het frame geplaatst, deze wordt vastgelijmd en kan je eventueel zelf weer verwijderen, deze is niet permanent. Tyler geantwoord op 24 april 2022 winkelmanagerwinkelmanager
Upvote (0) Downvote (0)
Loading
Question
baby wolf heeft een kort stuur ? rico Beusekamp gevraag op 15 april 2022
Answer
Hoi Rico, nee dit lijkt waarschijnlijk zo op de afbeelding maar de Kaabo Wolf Warrior heeft een lang stuur. Tyler geantwoord op 15 april 2022 winkelmanagerwinkelmanager
Upvote (0) Downvote (0)
Loading
Question
Ich möchte ZWEI 750W black kaufen - aber real nicht online. Kann ich sie in Amsterdam bekommen? Andreas gevraag op 25 maart 2022
Answer
Das ist kein Problem. Bitte kommen Sie vorbei, um sie abzuholen, aber rufen Sie vorher an Tyler geantwoord op 25 maart 2022 winkelmanagerwinkelmanager
Upvote (0) Downvote (0)
Loading

Stel een vraag

Je vraag wordt beantwoord door een winkelvertegenwoordiger of andere klanten.

Bedankt voor je vraag!

Mail

Je vraag is ontvangen en wordt binnenkort beantwoord. Dien dezelfde vraag niet opnieuw in.

Fout

Warning

Er is een fout opgetreden bij het opslaan van je vraag. Meld het aan de sitebeheerder. Extra informatie:

Voeg een antwoord toe

Bedankt voor je antwoord!

Mail

Je antwoord is goed ontvangen en zal spoedig worden gepubliceerd. Voer geen nieuw antwoord in.

Fout

Warning

Er is een fout opgetreden bij het opslaan van je vraag. Meld het aan de sitebeheerder. Extra informatie:

Verzenden

Bestellingen

Wij accepteren alle doorgaande betaalmethodes zoals iDEAL, Creditcard, bankoverschrijving en PayPal. Maar je kan ook gespreid betalen met Klarna, IN3 en Spraypay.

Je kan je bestelling ook betalen met cryptocurrencies zoals Bitcoin, Bitcoin Cash, Dai, Dogecoin, Ethereum, Litecoin en USD Coin. Mocht je bestelling worden terugbetaald krijg je het aankoopbedrag op je IBAN bankrekening teruggestort.

Ik wil graag rentevrij in 3 termijnen betalen

Hoe betaal ik de overige termijnen bij IN3?

Voor elke termijnbetaling ontvang je een nieuwe betaallink per e-mail. Heb je deze niet ontvangen of ben je de e-mail verloren? Neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag.

Wordt mijn IN3 betaling ergens geregistreerd?

In3 is de enige gespreid betaalmethode zonder rente of lening en BKR registratie. Je betaalt gespreid in drie termijnen binnen 60 dagen. De eerste termijn betaal je direct via iDEAL. De tweede termijn betaal je binnen 30 dagen en de derde termijn weer 30 dagen daarna.

Ik wil in 6/12/24 of 36 maanden gespreid betalen

Kan ik sneller of eerder aflossen?

Eerder je rekening betalen is geen enkel probleem. Als je meer afbetaald dan de gebruikelijke, maandelijkse bedragen dan wordt het bedrag automatisch verlaagd. Vervolgens betaal je rente over het nieuwe openstaande bedrag. Aan het eerder aflossen zitten overigens geen extra kosten verbonden.

Kan ik gespreid betalen aanvragen?

Gespreid betalen is mogelijk voor Nederlands ingezetenen die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Onze payment provider is de eindverantwoordelijke voor de betalingen. Gespreid betalen is mogelijk vanaf een aankoopbedrag van €250,- tot een bedrag van €3500,-

Iedereen kan gespreid betalen aanvragen. Echter, niet iedereen komt hiervoor in aanmerking.

SprayPay verleent alleen gespreid betalen als dit verantwoord is volgens de richtlijnen van het Nibud. Wij willen zo voorkomen dat je geen problemen krijgt met het betalen van je rekening.

In ons proces stellen wij een aantal vragen over je financiële situatie. Wij toetsen onder meer bij het BKR of je andere financiële verplichtingen hebt. Op basis van jouw gegevens en onze BKR- toetsing wordt bepaald of jij in aanmerking komt voor gespreid betalen.

Je kunt SprayPay vragen naar de reden van de afwijzing. Hiervoor kun je een schriftelijk verzoek indienen via hun contactformulier of contact opnemen met de instantie die jouw kredietwaardigheid als onvoldoende beschouwt.

🇳🇱 Nederland
Geen vertragingen, elektrische fietsen worden 5 dagen na bestellen met onze eigen bezorging geleverd. Pakketten worden verzonden via PostNL, DHL of UPS en binnen 24 na bestellen verwerkt.

🇧🇪 Belgie
Geen vertragingen, elektrische fietsen worden 5 dagen na bestellen met onze eigen bezorging geleverd. Pakketten worden verzonden via PostNL, DHL of UPS en binnen 24 na bestellen verwerkt.

🇩🇪 Duitsland
Geen vertragingen, elektrische fietsen worden 5 dagen na bestellen met onze eigen bezorging geleverd. Pakketten worden verzonden via PostNL, DHL of UPS en binnen 24 na bestellen verwerkt.

🇫🇷 Frankrijk
Geen vertragingen, elektrische fietsen worden 5 dagen na bestellen met onze eigen bezorging geleverd. Pakketten worden verzonden via PostNL, DHL of UPS en binnen 24 na bestellen verwerkt.

🇪🇺 De rest van Europa
Verzending zoals altijd, pakket wordt 24 uur na bestellen verwerkt en verzonden. 

🇬🇧 Verenigd koninkrijk 
Klanten die bestellingen naar England laten leveren moeten rekening houden met mogelijke extra importkosten

🇺🇸 Verenigde Staten & Canada
Verzending zoals altijd, pakket wordt 24 uur na bestellen verwerkt en verzonden. 


Verzending van je bestelling bij Fatdaddy

Verzendmomenten
Bijna alle bestellingen worden 24 uur na plaatsen van de order verwerkt en verzonden. Elektrische fietsen worden 5 dagen na bestellen geleverd omdat deze gemonteerd en gecontroleerd moeten worden. 

Rijklaar op het werk of thuis ontvangen van je elektrische fiets
Wanneer je bij Fatdaddy een elektrische fiets koopt krijg je deze gratis rijklaar geleverd thuis of op het werk. Je fiets wordt volledig en inclusief alle accessoires in elkaar gezet, je hoeft zelfs niets meer te doen behalve te genieten van je nieuwe fiets. Als je een elektrische fietsverzekering hebt afgesloten monteren wij direct het slot en tracker. 

Bestellingen afhalen
Wij versturen vanuit 3 verschillende locaties in Nederland, hierdoor is het afhalen van je bestelling niet altijd mogelijk. Elektrische fietsen kunnen altijd worden afgehaald – selecteer ‘rijklaar afhalen’ tijdens bestellen. 

Traceren
Wanneer jouw bestelling wordt verzonden via de pakketpost dan ontvang je een track&trace code. Hiermee zie je realtime waar en wanneer je jouw bestelling wordt geleverd. Je kan je track&trace code ook inzien in je persoonlijke Fatdaddy account. 

Problemen tijdens of na levering van je bestelling
Mocht er iets tijdens je bestelling gebeuren neem dan direct contact met ons op. Wij zoeken een passende oplossing.


Advies voor tijdens bestellen

Weet wanner je besteld
Hou altijd rekening met de levertijd voor je bestelling. Wij houden je altijd op de hoogte van wijzigingen maar last minute bestellen bezorgd iedereen klamme handjes. 

Vakanties en piekmomenten
De meeste bestellingen verwerken wij tijdens de grotere vakanties en rondom de feestdagen. Hou hier rekening mee tijdens bestellen. 

Afhalen is meestal sneller
Los van piekmomenten is het ‘rijklaar afhalen van je elektrische fiets’ soms sneller dan deze laten bezorgen. Je haalt je fiets dan op in een van onze winkels.

Dat kan zeker en is nog gratis ook! Selecteer gewoon “Ophalen in de Fatdaddy-winkel” bij het afrekenen en kies de geschiktste winkellocatie. Je ontvangt een e-mail zodra je bestelling klaar is om op te halen – vergeet niet om je ID mee te nemen, zodat we weten dat jij het bent.

Wij hebben ons eigen reparatiecentrum in Amsterdam. Hier repareren wij niet alleen producten die bij ons zijn gekocht maar ook bij andere verkopers zijn gekocht. Reparaties moeten altijd via onze website worden aangemeld.

Fatdaddy

Na het verwijderen van je account zullen we je accountgegevens ook verwijderen. We hebben ons wel te houden aan enkele bewaarplichten, denk aan gegevens van bestellingen en administratie die daaraan gerelateerd is. Wij volgen hierin de voorgeschreven termijn vanuit de Belastingdienst of autoriteiten en zullen na deze termijn de betreffende stukken vernietigen.

Jouw privacy is zeer belangrijk voor ons. Zo zullen we jouw gegevens enkel gebruiken voor de verwerking van je bestelling en nooit aan derden verstrekken. De enige uitzondering zou zijn als er door de autoriteiten met een vordering gegevens worden opgevraagd. Dit is tot op heden nog nooit voorgekomen gelukkig. Zelfs je factuur wordt om privacy redenen niet fysiek opgestuurd, maar deze verstrekken wij digitaal via jouw (beveiligde) account.

Omdat we per telefoon niet kunnen vaststellen dat jij het echt bent zullen wij los van de status van de bestelling nooit wijzigingen doorvoeren aan je bestelling. Wil je het leveradres aanpassen of je bestelling annuleren dan kan je dit alleen doen door een email te sturen met hetzelfde adres waarmee je de bestelling hebt geplaatst.

Fatdaddy B.V.
Vijzelgracht 7
1017HM, Amsterdam

Alle betalingen van geplaatste bestellingen verlopen via Mollie. Gegevens gerelateerd aan de bestelling zul je in de bevestiging terugvinden.

Wij bieden verschillende aflever- en/of afhaalmogelijkheden, waar verschillende voorwaarden aan vastzitten. Om dit zo duidelijk mogelijk te maken hebben wij alle vragen onderverdeeld.

Afleverdatum en/of bezorgdatum
Wij proberen uw bestelling af te leveren op de dag die op de website staat. Toch kan het soms voorkomen dat je bestelling niet op tijd wordt geleverd. Neem altijd eerst contact op met de vervoerder om te traceren waar je bestelling is.

Kleine pakketjes (brievenbus pakketjes)
Accessoires en producten die door de brievenbus passen worden verzonden met POSTNL brievenbus pakketje. Doorgaans worden deze afgegeven zonder dat je thuis hoeft te zijn.

Middel/groot
Pakketten die niet door de brievenbus passen worden verzonden met reguliere pakketdiensten zoals POSTNL, DHL of UPS. Je krijgt een track&trace opgestuurd waarmee je precies kunt zien wanneer jouw bestelling wordt geleverd.

Grote pakketten
Grote pakketten worden alleen op afspraak geleverd en de verzendtijd duurt langer dan normaal. Wij nemen telefonisch contact op voor een leverdatum. Dit zijn doorgaans pakketten die niet alleen kunnen worden getild, fietsen of groter zijn dan 1,2 meter.

Fatdaddy is de grootste winkel voor elektrische mobiliteit in Europa.

Het idee voor ons bedrijf begon eind 2017 toen we, een groep vrienden, aan een Do It Yourself skateboard project begonnen.

Hoewel wij een kleine onderneming zijn, hebben onze jarenlange ervaring en enthousiasme voor techniek en de tech-industrie ons in staat gesteld uiterst efficiënt te werken. Om zo de kosten voor onze klanten laag te houden en de service hoog.

Onze winkels zijn gevestigd in Nederland, Denemarken en Kroatië. Bekijk alle adresgegevens op onze winkelpagina.

Ja dat kan! Wil je iets proberen voordat je het koopt om er een beter gevoel voor te krijgen? Boek een proefrit in een van onze winkels door naar de productpagina te gaan en op ‘Een proefrit boeken’ te klikken en het formulier in te vullen.

Reparaties

De meeste voertuigen en producten die Fatdaddy verkoopt zijn uitgerust met 18650 Li-ion batterijen. Deze batterijen zijn de beste die je op dit moment kan krijgen en al onze leveranciers gebruiken de best mogelijke cellen.

Maar waarom verliest mijn batterij capaciteit na verloop van tijd?

Het antwoord is vrij eenvoudig, dit is een natuurlijke degeneratie van de cel zelf. Elke keer dat je de batterij oplaadt, raakt de cel een beetje beschadigd en na een langere periode (of veel oplaad cycli) zal de batterij capaciteit verliezen.

Er zijn ook een heleboel andere factoren die van invloed zijn op het aantal kilometers dat je uit een accu kunt halen. Bijvoorbeeld de weg waarop u rijdt, het weer (wind) of zelfs je gewicht kunnen de actieradius van je voertuig sterk verminderen. Dit is ook de reden waarom het soms moeilijk is om een bepaalde actieradius te beloven en waarom wij altijd een ruwe schatting adverteren.

Als je het gevoel hebt dat jouw batterij niet naar behoren werkt, kun je altijd contact opnemen met ons servicecentrum en het door ons laten nakijken. Vergeet niet dat als je batterij niet werkt zoals het hoort, je de batterij nooit mag opladen, gebruiken of openen.

Als de reparatie zich binnen de garantieperiode bevindt, het artikel bij ons is aangekocht en het defect valt binnen de garantievoorwaarden, dan wordt de reparatie kosteloos uitgevoerd.

Als de garantieperiode is verlopen of het defect valt buiten de garantievoorwaarden, dan sturen wij u na het onderzoek een prijsopgave toe. Op dat moment kunt u ervoor kiezen om de kosten voor de reparatie te voldoen, kosteloos afstand te nemen van uw toestel of uw toestel ongerepareerd retour te ontvangen.

Heb je jouw product bij Fatdaddy gekocht? Je de standaard fabrieksgarantie. Heb je het product niet bij Fatdaddy gekocht? Dan kan het zijn dat je fabrieks- of aankoop garantie vervalt. De meeste reparaties krijgen van ons ook nog een 12 maanden garantie.

We helpen je graag met het ontdekken van het defect. We zullen je product uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met je voordat we starten aan de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we €49.

In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van je elektrische fiets of elektrische step te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat natuurlijk eerst met je.

Garantie

13 reacties op “Meest Gestelde Vragen

  1. Tyler zegt:

    Hoi Elias,

    Wij verwachten de Pint X in December 2021 te ontvangen. Dit is een kleine zending dus op=op. De Onewheel GT laat nog even op zich wachten. Zodra we hier meer over weten zal dit op ons blog worden gedeeld.

  2. Elias zegt:

    Hebben jullie al een datum wanneer de nieuwe onewheels in stock komen bij jullie? GT en PintX? Ik beloof niets, maar twijfel om m’n pint te upgraden! xD Thanks

  3. Tyler zegt:

    Hoi Caroline, je zou op de Knaap Bike AMS twee kinderen mee kunnen nemen. Eentje op je zadel en eentje in de stoeltjes. Of je moet een stoeltje op de voordrager en achterdrager monteren.

  4. Bart zegt:

    Is het ook mogelijk om een begrenzer van een kiq11 pro af te halen ? Zouden jullie dat kunnen ? Of alleen reparaties ?

  5. Tyler zegt:

    Hoi Roos, ja hoor. Met 1.55M kan je prima op de Knaap fietsen. Je hoeft dan geen zadelverhoger te kopen. Het beste kan je een proefrit bij ons boeken om de Knaap bike AMS te proberen.

  6. Issa Beganović zegt:

    Wat is de status van de legaliteit van jullie producten momenteel?

    Ik hoor dat e-rij-producten zijn nog verboden in Nederlands.

  7. Tyler zegt:

    Hoi Damien, de Slick Revolution rugzakken zijn inderdaad niet meer in voorraad. Wij verwachten met een kleine twee maanden een nieuwe levering te mogen ontvangen. Jij krijgt nog gewoon je rugzak geleverd.

  8. Damian Hoogeveen zegt:

    Hallo! ik had een Slick Revolution backpack gekocht, en er staat nu ineens dat ze uit voorraad zijn. nou wou ik dus even vragen wanneer mijn backpack binnen zou kunnen komen. ik weet namelijk niet of ik de laatste gewoon had besteld, of dat ze al uit voorraad waren en dat ik nu eerst moet wachten totdat ze weer op voorraad zijn voordat ie geleverd word

Reacties zijn gesloten.