Contact opnemen

Wil je contact opnemen met onze Klantenservice? We horen graag van je. Hier is hoe je ons kunt bereiken…

E-mailen

E-mailen heeft onze voorkeur. Ons team kan je helpen met al je brandende vragen. Ze kunnen ook testritten plannen in onze winkels of kijken waar je pakketje zich bevindt. Je kan ook ons contactformulier invullen onderaan deze pagina. 

Email [email protected]

Bellen

Heb je een vraag over onze producten? Bel ons tijdens kantooruren. We kunnen het afleveradres niet wijzigen, tracking doorgeven of een bestelling telefonisch annuleren, daarvoor moet je e-mailen of inloggen op je Fatdaddy account.

+31202440890

Veelgestelde vragen

Wil je iets specifieks weten van een bepaald product? Stel deze dan op de productpagina direct bij het V & A gedeelte. Je vraag wordt dan door ons team beantwoord en misschien help je er andere ook direct mee. 

Bekijk onze producten in de webshop

Misschien staat je vraag hier?

Bestellingen

Wij accepteren alle doorgaande betaalmethodes zoals iDEAL, Creditcard, bankoverschrijving en PayPal. Maar je kan ook gespreid betalen met Klarna, IN3 en Spraypay.

Je kan je bestelling ook betalen met cryptocurrencies zoals Bitcoin, Bitcoin Cash, Dai, Dogecoin, Ethereum, Litecoin en USD Coin. Mocht je bestelling worden terugbetaald krijg je het aankoopbedrag op je IBAN bankrekening teruggestort.

Ik wil graag rentevrij in 3 termijnen betalen

Hoe betaal ik de overige termijnen bij IN3?

Voor elke termijnbetaling ontvang je een nieuwe betaallink per e-mail. Heb je deze niet ontvangen of ben je de e-mail verloren? Neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag.

Wordt mijn IN3 betaling ergens geregistreerd?

In3 is de enige gespreid betaalmethode zonder rente of lening en BKR registratie. Je betaalt gespreid in drie termijnen binnen 60 dagen. De eerste termijn betaal je direct via iDEAL. De tweede termijn betaal je binnen 30 dagen en de derde termijn weer 30 dagen daarna.

Ik wil in 6/12/24 of 36 maanden gespreid betalen

Kan ik sneller of eerder aflossen?

Eerder je rekening betalen is geen enkel probleem. Als je meer afbetaald dan de gebruikelijke, maandelijkse bedragen dan wordt het bedrag automatisch verlaagd. Vervolgens betaal je rente over het nieuwe openstaande bedrag. Aan het eerder aflossen zitten overigens geen extra kosten verbonden.

Kan ik gespreid betalen aanvragen?

Gespreid betalen is mogelijk voor Nederlands ingezetenen die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Onze payment provider is de eindverantwoordelijke voor de betalingen. Gespreid betalen is mogelijk vanaf een aankoopbedrag van €250,- tot een bedrag van €3500,-

Iedereen kan gespreid betalen aanvragen. Echter, niet iedereen komt hiervoor in aanmerking.

SprayPay verleent alleen gespreid betalen als dit verantwoord is volgens de richtlijnen van het Nibud. Wij willen zo voorkomen dat je geen problemen krijgt met het betalen van je rekening.

In ons proces stellen wij een aantal vragen over je financiële situatie. Wij toetsen onder meer bij het BKR of je andere financiële verplichtingen hebt. Op basis van jouw gegevens en onze BKR- toetsing wordt bepaald of jij in aanmerking komt voor gespreid betalen.

Je kunt SprayPay vragen naar de reden van de afwijzing. Hiervoor kun je een schriftelijk verzoek indienen via hun contactformulier of contact opnemen met de instantie die jouw kredietwaardigheid als onvoldoende beschouwt.

🇳🇱 Nederland
Geen vertragingen, elektrische fietsen worden 5 dagen na bestellen met onze eigen bezorging geleverd. Pakketten worden verzonden via PostNL, DHL of UPS en binnen 24 na bestellen verwerkt.

🇧🇪 Belgie
Geen vertragingen, elektrische fietsen worden 5 dagen na bestellen met onze eigen bezorging geleverd. Pakketten worden verzonden via PostNL, DHL of UPS en binnen 24 na bestellen verwerkt.

🇩🇪 Duitsland
Geen vertragingen, elektrische fietsen worden 5 dagen na bestellen met onze eigen bezorging geleverd. Pakketten worden verzonden via PostNL, DHL of UPS en binnen 24 na bestellen verwerkt.

🇫🇷 Frankrijk
Geen vertragingen, elektrische fietsen worden 5 dagen na bestellen met onze eigen bezorging geleverd. Pakketten worden verzonden via PostNL, DHL of UPS en binnen 24 na bestellen verwerkt.

🇪🇺 De rest van Europa
Verzending zoals altijd, pakket wordt 24 uur na bestellen verwerkt en verzonden. 

🇬🇧 Verenigd koninkrijk 
Klanten die bestellingen naar England laten leveren moeten rekening houden met mogelijke extra importkosten

🇺🇸 Verenigde Staten & Canada
Verzending zoals altijd, pakket wordt 24 uur na bestellen verwerkt en verzonden. 


Verzending van je bestelling bij Fatdaddy

Verzendmomenten
Bijna alle bestellingen worden 24 uur na plaatsen van de order verwerkt en verzonden. Elektrische fietsen worden 5 dagen na bestellen geleverd omdat deze gemonteerd en gecontroleerd moeten worden. 

Rijklaar op het werk of thuis ontvangen van je elektrische fiets
Wanneer je bij Fatdaddy een elektrische fiets koopt krijg je deze gratis rijklaar geleverd thuis of op het werk. Je fiets wordt volledig en inclusief alle accessoires in elkaar gezet, je hoeft zelfs niets meer te doen behalve te genieten van je nieuwe fiets. Als je een elektrische fietsverzekering hebt afgesloten monteren wij direct het slot en tracker. 

Bestellingen afhalen
Wij versturen vanuit 3 verschillende locaties in Nederland, hierdoor is het afhalen van je bestelling niet altijd mogelijk. Elektrische fietsen kunnen altijd worden afgehaald – selecteer ‘rijklaar afhalen’ tijdens bestellen. 

Traceren
Wanneer jouw bestelling wordt verzonden via de pakketpost dan ontvang je een track&trace code. Hiermee zie je realtime waar en wanneer je jouw bestelling wordt geleverd. Je kan je track&trace code ook inzien in je persoonlijke Fatdaddy account. 

Problemen tijdens of na levering van je bestelling
Mocht er iets tijdens je bestelling gebeuren neem dan direct contact met ons op. Wij zoeken een passende oplossing.


Advies voor tijdens bestellen

Weet wanner je besteld
Hou altijd rekening met de levertijd voor je bestelling. Wij houden je altijd op de hoogte van wijzigingen maar last minute bestellen bezorgd iedereen klamme handjes. 

Vakanties en piekmomenten
De meeste bestellingen verwerken wij tijdens de grotere vakanties en rondom de feestdagen. Hou hier rekening mee tijdens bestellen. 

Afhalen is meestal sneller
Los van piekmomenten is het ‘rijklaar afhalen van je elektrische fiets’ soms sneller dan deze laten bezorgen. Je haalt je fiets dan op in een van onze winkels.

Dat kan zeker en is nog gratis ook! Selecteer gewoon “Ophalen in de Fatdaddy-winkel” bij het afrekenen en kies de geschiktste winkellocatie. Je ontvangt een e-mail zodra je bestelling klaar is om op te halen – vergeet niet om je ID mee te nemen, zodat we weten dat jij het bent.

Wij hebben ons eigen reparatiecentrum in Amsterdam. Hier repareren wij niet alleen producten die bij ons zijn gekocht maar ook bij andere verkopers zijn gekocht. Reparaties moeten altijd via onze website worden aangemeld.

Reparaties

De meeste voertuigen en producten die Fatdaddy verkoopt zijn uitgerust met 18650 Li-ion batterijen. Deze batterijen zijn de beste die je op dit moment kan krijgen en al onze leveranciers gebruiken de best mogelijke cellen.

Maar waarom verliest mijn batterij capaciteit na verloop van tijd?

Het antwoord is vrij eenvoudig, dit is een natuurlijke degeneratie van de cel zelf. Elke keer dat je de batterij oplaadt, raakt de cel een beetje beschadigd en na een langere periode (of veel oplaad cycli) zal de batterij capaciteit verliezen.

Er zijn ook een heleboel andere factoren die van invloed zijn op het aantal kilometers dat je uit een accu kunt halen. Bijvoorbeeld de weg waarop u rijdt, het weer (wind) of zelfs je gewicht kunnen de actieradius van je voertuig sterk verminderen. Dit is ook de reden waarom het soms moeilijk is om een bepaalde actieradius te beloven en waarom wij altijd een ruwe schatting adverteren.

Als je het gevoel hebt dat jouw batterij niet naar behoren werkt, kun je altijd contact opnemen met ons servicecentrum en het door ons laten nakijken. Vergeet niet dat als je batterij niet werkt zoals het hoort, je de batterij nooit mag opladen, gebruiken of openen.

Als de reparatie zich binnen de garantieperiode bevindt, het artikel bij ons is aangekocht en het defect valt binnen de garantievoorwaarden, dan wordt de reparatie kosteloos uitgevoerd.

Als de garantieperiode is verlopen of het defect valt buiten de garantievoorwaarden, dan sturen wij u na het onderzoek een prijsopgave toe. Op dat moment kunt u ervoor kiezen om de kosten voor de reparatie te voldoen, kosteloos afstand te nemen van uw toestel of uw toestel ongerepareerd retour te ontvangen.

Heb je jouw product bij Fatdaddy gekocht? Je de standaard fabrieksgarantie. Heb je het product niet bij Fatdaddy gekocht? Dan kan het zijn dat je fabrieks- of aankoop garantie vervalt. De meeste reparaties krijgen van ons ook nog een 12 maanden garantie.

We helpen je graag met het ontdekken van het defect. We zullen je product uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met je voordat we starten aan de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we €49.

In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van je elektrische fiets of elektrische step te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat natuurlijk eerst met je.

Contactformulier